BLOG

Dobra obsługa informatyczna kluczem do sukcesu firmy?

Najczęściej myślimy o niej jedynie wtedy, gdy w żaden sposób nie możemy zsynchronizować drukarki, a komputer pracownika działa tak wolno, że trudno na nim cokolwiek zrobić. Tymczasem obsługa informatyczna firm ma jeszcze jeden aspekt, o którym często zapominamy: to podstawa do tego, by sprawnie rozwijać biznes. Jak to możliwe?

Sprawna obsługa informatyczna w firmie a rozwój biznesu

Na początek zastanówmy się, jakie zagrożenia czyhają na przedsiębiorcę, który nie do końca jest świadomy tego, jakie są standardy obsługi IT firmy. Czy grozi mu coś więcej niż zbyt wolno włączający się komputer i odmawiający współpracy faks? Okazuje się, że niestety tak. Skutki niewiedzy mogą być całkiem poważne i kosztowne. Od utraty wszystkich danych, przez upublicznienie tych, które powinny pozostać tajemnicą, aż na całkowitym paraliżu pracy firmy kończąc. Co ważne właściwa obsługa informatyczna to dla firm sposób na usprawnienie procesów oraz zsynchronizowanie działań pracowników. Jak to wygląda w praktyce?

Sprawny dział IT to lepszy przepływ pracy

Obsługa informatyczna firmy na początek powinna zadbać o bezpieczeństwo, ale nie może też zapomnieć o pomocy w organizacji pracy. Pierwszym etapem najczęściej jest utworzenie centralnego magazynu plików, w którym każdy może umieścić dane i wspólnie nad nimi pracować. To rozwiązuje takie problemy jak przechowywanie danych, znalezienie miejsca na magazynowania dużych plików i kwestia posiadania kilku wersji tego samego pliku przez każdego z pracowników. Nie mniej ważne, a nawet kluczowe, jest utworzenie kopii zapasowej wszystkich plików, która może zostać wykorzystana w awaryjnych sytuacjach.

Automatyzacja pracy

Dobry informatyk jest w stanie zaproponować zmiany, które przyspieszają i usprawniają pracę. Często są to darmowe lub niskobudżetowe rozwiązania, o których przedsiębiorcy nie wiedzą. Wspólne kalendarze, zarządzanie dostępnością pomieszczeń i zasobów, komunikacja wewnątrz firmy, przepływ pracy, wspólna praca na tych samych plikach, praca zdalna, dostęp zdalny do danych – to tylko niektóre usprawnienia, które przynoszą realną korzyść, a do wdrożenia których potrzebne jest dobre wsparcie IT dla firm. Informatycy zadbają o to, by wdrożone rozwiązania były nie tylko bezpieczne, ale też zgodne z prawem.

Wsparcie IT gwarantuje bezpieczeństwo

Główne zagrożenia, przed którymi muszą bronić się firmy to prawdopodobieństwo „złapania” wirusa, utraty danych lub wyniesienia ważnych informacji z firmy. Zadaniem obsługi IT jest zminimalizowanie zagrożeń dzięki wdrożeniu mechanizmów chroniących przed atakami. Wsparcie IT dba również o zabezpieczenie się przed mniej oczywistymi sytuacjami, jak zgubienie pendriva czy kradzież laptopa pracownika.

Około 95% obsługiwanych przez nas firm była wcześniej źle zabezpieczona i nie miała praktycznie żadnej dokumentacji czy scenariusza awaryjnego – mówi Marek Nadstawny, Prezes Zarządu, Kompania Informatyczna .PL Sp. z o.o. – Pomagamy to naprawić. W firmach, które mają dział IT warto też od czasu do czasu zrobić audyt zewnętrzny, który pomoże trzeźwym okiem spojrzeć na całość funkcjonowania wsparcia IT i wyłapać ewentualne nieprawidłowości.

Transfer wiedzy

Obsługa informatyczna podpowie pracownikom firmy, co zrobić, gdy komputer się zawiesi oraz gdzie zapisać duże pliki, ale transfer wiedzy może sięgnąć znacznie dalej. Przede wszystkim powinien dotyczyć uświadamiania pracowników, jakie zagrożenia czyhają na nich w sieci i które maile mogą zawierać wirusy. Podpowie, jak zabezpieczyć dane przed ich utratą i w jaki sposób tworzyć bezpieczne hasła. Wsparcie IT dla firm potrafi też często wyłapać zachowania pracowników, które mogą zagrażać bezpieczeństwu przedsiębiorstwa i odpowiednio szybko zareagować edukując zatrudnionych w nim ludzi.

Koszt obsługi informatycznej zrównoważą oszczędności

Zapewne przed zatrudnieniem obsługi informatycznej nerwowo przeglądasz cennik takich firm. Zwróć jednak uwagę na fakt, jak wielu kosztów możesz uniknąć posiadając wsparcie IT. Najbardziej oczywistymi z nich jest przepłacanie za sprzęt. Dobry informatyk zrozumie potrzeby Twojej firmy i zasugeruje ci rozwiązania z zakresu IT, które je spełnią. Jednocześnie podpowie, co nie jest potrzebne i nie warto za to więcej płacić. Sprawna obsługa informatyczna firm nabiera znaczenia także wtedy, gdy planujesz wdrożenie nowych rozwiązań i zakup kilku różnych elementów wyposażenia IT.  Informatyk z wiedzą może uchronić przed zakupem czegoś, co wcale nie jest potrzebne lub zorganizować lepsze jakościowo rozwiązanie za tę samą cenę.

Obsługa informatyczna: cennik w Warszawie

Dla wielu przedsiębiorców barierą, która powstrzymuje ich przed zatrudnieniem obsługi informatycznej firm jest cennik. W Warszawie i okolicach potrafi być on dość wysoki, ale można znaleźć także takie rozwiązania, które nie zrujnują budżetu firmy. Tym bardziej, że stałe wsparcie IT dla firm jest rozwiązaniem o wiele korzystniejszym niż korzystanie z usług specjalistów, którzy raz na jakiś czas po prostu gaszą pożary. Taka „dorywcza” obsługa nie daje szans na zrozumienie specyfiki biznesu. Z drugiej strony zatrudnienie informatyka na stałe byłoby sporym kosztem dla małej firmy. W przypadku małych i średnich firm najlepiej sprawdzają się rozwiązania „szyte na miarę”, czyli takie, w których otrzymują stałe wsparcie w określonej liczbie godzin miesięcznie bez konieczności tworzenia nowego miejsca pracy.

Stała współpraca gwarantuje, że dobrze znamy Twoją firmę, realia i politykę w niej panującą, mocne i słabe strony Twojej infrastruktury. Możemy coś proponować. Dlatego warto podjąć stałą współpracę. Ceny nie są tak kosmiczne, jak się wydaje – przekonuje Marek Nadstawny, Prezes Zarządu, Kompania Informatyczna .PL Sp. z o.o.

Jaki jest koszt wsparcia IT w Warszawie? Obsługa informatyczna firm może być wyceniona bardzo różnie. W Kompanii Informatycznej cennik stałego wsparcia zaczyna się już od 580 zł/miesiąc, ale w przypadku małych firm podlega negocjacji. Ofertę zawsze można dostosować do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, co może wpłynąć na redukcję kosztów. To znacznie mniej, niż koszt zatrudnienia pracownika, który dbałby o ten aspekt działalności, a jednocześnie dla wielu firm optymalne rozwiązanie w pełni rozwiązujące ich problemy z zapewnieniem obsługi IT.

Sprawdź: Dlaczego kopia zapasowa danych w firmie może zaważyć o jej przetrwaniu?

ul. Czereśniowa 98 lok. 230
02-456 Warszawa

Biuro: 22 3507809

Opiekun techniczny: 571-601-698

Umowy/oferty: 571-601-700