BLOG

Windows 8 – kafelki nie działają…

Windows 8 jest nowym systemem i często możemy się spotkać z pewnymi niedoskonałościami, które zapewne zostaną poprawione przy okazji wydawania Service Packów lub zwykłych poprawek- póki co, jednak- jesteśmy skazani na samodzielne radzenie sobie z problemami.

Ostatnio odkryłem, że niektórzy użytkownicy Windows 8 mają problemy z aplikacjami Modern UI. Programy z kafelków w Windows 8 po prostu nie działają, a po kliknięciu w kafelek wyświetla się strona ładowania aplikacji i……..tyle. Po pewnym czasie aplikacja wraca do strony startowej z kafelkami nie uruchamiając się.

Przeszukując Google i liczne fora dyskusyjne w poszukiwaniu rozwiązania zauważyłem, że są to przede wszystkim użytkownicy uaktualnień z Windows 7 – sam również jestem właśnie takim użytkownikiem.

Aplikacje MODERN UI (wcześniej METRO UI) działają w rozdzielczości przynajmniej 1024×768. Jeśli nasz komputer spełnia te wymagania, ale mimo to aplikacje nie działają, warto przyjrzeć się proponowanym rozwiązaniom.

Na licznych forach dyskusyjnych można znaleźć porady typu „odśwież system” albo „wyłącz antywirusa”. A co, jeśli nie chcemy odświeżać systemu (tracimy wtedy nasze programy), a wyłączanie lub odinstalowanie antywirusa nic nie daje? Jeśli mamy dostęp do sklepu, możemy jeszcze spróbować przeinstalować aplikacje- najczęściej jednak problem ten powoduje również niemożliwość wejścia do sklepu.

Otóż okazuje się, że sposobów jest więcej. W moim przypadku pomógł sposób I.

SPOSÓB I

– tworzymy plik tekstowy (pusty), np. na pulpicie

– otwieramy go i w środku wklejamy następującą treść:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftOle] „MachineLaunchRestriction”=hex:01,00,04,80,90,00,00,00,a0,00,00,00,00,00,00,00,
14,00,00,00,02,00,7c,00,05,00,00,00,00,00,18,00,1f,00,00,00,01,02,00,00,00,
00,00,05,20,00,00,00,20,02,00,00,00,00,14,00,0b,00,00,00,01,01,00,00,00,00,
00,01,00,00,00,00,00,00,18,00,1f,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,
00,32,02,00,00,00,00,18,00,1f,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,
2f,02,00,00,00,00,18,00,0b,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,0f,02,00,00,00,01,
00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,20,02,00,00,01,02,00,00,00,00,
00,05,20,00,00,00,20,02,00,00
„MachineAccessRestriction”=hex:01,00,04,80,8c,00,00,00,9c,00,00,00,00,00,00,00,
14,00,00,00,02,00,78,00,05,00,00,00,00,00,14,00,07,00,00,00,01,01,00,00,00,
00,00,01,00,00,00,00,00,00,14,00,03,00,00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,07,00,
00,00,00,00,18,00,07,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,32,02,00,
00,00,00,18,00,07,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,2f,02,00,00,
00,00,18,00,03,00,00,00,01,02,00,00,00,00,00,0f,02,00,00,00,01,00,00,00,01,
02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,20,02,00,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,
00,00,20,02,00,00

– zapisujemy plik przez Plik->Zapisz jako i tu w polu „Zapisz jak typ” wybieramy „Wszystkie pliki”

– Nazwę podajemy dowolną, a na jej końcu dodajemy rozszerzenie „.reg” (bez cudzysłowu ale z kropką)

– Tak przygotowany plik odpalamy z pulpitu. System zapyta nas, czy chcemy wprowadzić informację do rejestru, a kiedy kliniemy „Tak” – poinformuje nas o powodzeniu operacji.

– Wykonujemy restart systemu i potem powinno wszystko działać.

Jeśli jednak ta metoda się nie sprawdzi, próbujemy:

SPOSÓB II

– Odinstalować sterownik karty graficznej

– Zainstalować na nowo sterownik karty ze strony producenta karty

 

A w ostateczności – SPOSÓB III

– Wchodzimy do edytora rejestru (regedit.exe)

– Znajdujemy klucz HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftOle

– Kasujemy zawartość

– Wykonujemy restart.

Mam nadzieję, że przedstawione tu rozwiązania pomogą Wam- u mnie zadziałało już to pierwsze!

ul. Czereśniowa 98 lok. 230
02-456 Warszawa

Biuro: 22 3507809

Opiekun techniczny: 509-416-760

Umowy/oferty: 504-174-014